RC Scale Trial, LE FORUM SCALE !

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freelise

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MessageSujet: help help help   help help help I_icon_minitimeDim 27 Juil - 21:36

hello
je suis perdu; mon wraith n'avance plus mais les roues tourne de droite a gauche , et il fait bip bip meme avec la radio allumé batterie charge
c'est quoi mon probleme a votre avis ?
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Eric49
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Eric49

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MessageSujet: Re: help help help   help help help I_icon_minitimeDim 27 Juil - 22:13

à mon avis,les réglages de la radio ont bougé, du coup le vario ne reconnait pas le neutre, et il ne s'initialise pas 
le trim du neutre a du être manipulé par erreur (il suffit d'un rien)
 clin
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freelise

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MessageSujet: Re: help help help   help help help I_icon_minitimeLun 28 Juil - 20:54

hello
il a marcher le matin et plus l'apres midi
le vario est celui d'origine donc axial

comment on reparamétrer la radio ?
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freelise

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MessageSujet: Re: help help help   help help help I_icon_minitimeJeu 31 Juil - 20:31

merci, mais dans la video il manque le recepteur de l antenne
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freelise

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MessageSujet: Re: help help help   help help help I_icon_minitimeJeu 31 Juil - 20:33

@Chris31 a écrit:
         
As-tu essayé de reparamétrer ta radio ?  (Neutre/Fwd/Rwd)

Tu as quoi comme variateur ?      

j'ais inverser la direction et le moteur; ca a marcher un moment , mais la plus du tout
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freelise

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MessageSujet: Re: help help help   help help help I_icon_minitimeVen 1 Aoû - 20:02

je te une PHOTO DEMAIN
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Titoune69

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MessageSujet: Re: help help help   help help help I_icon_minitimeSam 9 Aoû - 9:18

VOICI comment régler non AE-2



*****************************************
1. Eteignez le ESC
2. Allumez l'émetteur et maintenez plein régime
3. Allumer l'ESC
4. Relâchez l'accélérateur après la deuxième série de tonalités (Bien Attendre Une bonne poignée de secondes avant la 2e série)

L'ESC utilise des tonalités pour indiquer quelles sont les options que vous accédez actuellement et son réglage. par exemple. Option 2 réglage 3 sera "bip-bip, une pause, bip-bip-bip". Vous acceptez la valeur de l'option en s'engageant à plein régime, ou vous pouvez aller au paramètre suivant en s'engageant pleinement inverse. Une fois que vous avez configuré la dernière option, l’ ESC émet une série de tonalités et quand c'est fini les réglages sont memorises
Il ya 3 options disponibles et voici les paramètres disponibles:

Option 1 - LiPo Cut Off
Définition 1 - Off
Réglage 2 - on (coupure de la batterie automatique quand elle est trop basse)

Option 2 - Drag Brake (force du frein)
Définition 1 - Off
Réglage de (1à 6) mettre 6

Option 3 - Frein / Type n º
Définition 1 - avant-Brake inversée

Réglage 2 - avant et frein
Réglage 3 - avant et arrière immédiat


Voici les réglages d'origine en (D)*


1: LiPo Cutoff



Option 1 : None

Option 2 : Auto-LiPo (D)*



2: Drag Brake



Option 1 : Disabled

Option 2 : 15%

Option 3 : 25%

Option 4 : 40%

Option 5 : 50%

Option 6: 100% (D)*



3: Brake/Reverse Type



Option 1 : Reverse Lockout

Option 2 : Forward/Brake Only

Option 3 : Forward/Brake/Reverse (D)*



(D)* = Default setting from the factory



Ci joint la notice complète en anglais....

espérant avoir pu répondre à ta demande...et t'occupe pas de l'antenne sur la vidéo...





www.axialracing.com



Here are a few tips for programming Axial’s AE-2 ESC, without a computer or “Castle Link”. You can manually adjust three of the most important



settings in the AE-2 ESC:



1. LiPo Cut-off



2. Drag Brake



3. Reverse



Manual programming: Follow these steps to change settings on your Axial AE-2 ESC without a computer.





[size=10]CAUTION: [/size]*Remove your pinion gear before calibration and manual programming as a safety precaution!*

STEP 1: Start with the transmitter ON and the ESC switched OFF and not connected to the battery.

STEP 2: Plug a battery into the ESC. Hold full throttle on the transmitter and turn the ESC switch ON. After a few seconds you will get the four






rings in a row signaling full throttle calibration. Keep on holding full throttle. After a few more seconds, you will hear another four rings in a row.



After the second group of four rings, relax the throttle to neutral. If you have successfully entered programming mode, the ESC will beep twice,



pause, and repeat the two beeps.





STEP 3: The programming sequence is always presented in sequential order and always starts with the first setting (None) within the first section






(LiPo Cutoff). The first beep(s) signifies which section of the programming you are in and the second beep(s) signifies which setting is waiting for a



“yes” or “no” answer. As you go sequentially through the options, you will need to answer “yes” by holding full throttle, or answer “no” by holding



full brake until the ESC accepts your answer by beeping rapidly. Once an answer has been accepted, relax the throttle back to neutral for the next



question. After a “no” answer is accepted, the ESC will then present you with the next option in that section. After a “yes” answer is accepted, the



ESC knows you aren’t interested in any other option in that section, so it skips to the first option in the next section.





Settings and explanations:







The following section explains all the settings available to you via manual programming and what each one does to change the reactions of the ESC



in order to tune it to your specific preferences. More settings are available via “Castle Link”.





1. LiPo Cutoff:







Sets the voltage at which the ESC lowers or removes power to the motor in order to either keep the battery at a safe minimum voltage (Lithium



Polymer cells) or the radio system working reliably (NiCad/NiMH cells).



Setting 1: None



Does not cut off or limit the motor due to low voltage. Do not use with any Lithium Polymer packs or you will irreversibly damage them! Use this



setting ONLY with NiCad or NiMH packs. With continued driving the radio system may eventually cease to deliver a signal to the servo and ESC



resulting in loss of control.



Setting 2: Auto-LiPo (Default)



This setting allows you to go back and forth between 2 and 3 cell LiPo packs without having to change the cutoff voltage for each one. The ESC



automatically sets the cutoff voltage correctly for a 2 or 3 cell packs.





2. Drag Brake: Sets the amount of drag brake applied at neutral throttle to simulate the slight braking effect of a neutral brushed motor while






coasting.



Setting 1: Drag Brake OFF



Vehicle will coast with almost no resistance from the motor at neutral throttle.



Setting 2: Drag Brake 15%



Very Low amount of braking effect from the motor at neutral throttle



Setting 3: Drag brake 25%



Low amount of braking effect from the motor at neutral throttle



Setting 4: Drag Brake 40%



More braking effect from the motor at neutral throttle.



Setting 5: Drag Brake 50%



Fairly high braking effect from the motor at neutral throttle.



Setting 6: Drag Brake 100% (Default)



Full braking effect from the motor at neutral throttle.





3. Brake / Reverse Type: Sets whether reverse is enabled or not, and exactly how it can be accessed.






Setting 1: Reverse Lockout



This setting allows the use of reverse only after the ESC senses two seconds of neutral throttle. Use it for race practice sessions and bashing, but



check with your race director to see if this setting is allowed for actual racing.



Setting 2: Forward/Brake Only



Use this setting for actual sanctioned racing events. Reverse cannot be accessed under any circumstances with this setting.



Setting 3: Forward/Brake/Reverse (Default)



Reverse or forward is accessible at any time after the ESC brakes to zero motor RPM.





Axial ESC Programming Reference:







1: LiPo Cutoff



Option 1 : None



Option 2 : Auto-LiPo (D)*



2: Drag Brake



Option 1 : Disabled



Option 2 : 15%



Option 3 : 25%



Option 4 : 40%



Option 5 : 50%



Option 6: 100% (D)*



3: Brake/Reverse Type



Option 1 : Reverse Lockout



Option 2 : Forward/Brake Only



Option 3 : Forward/Brake/Reverse (D)*



(D)* = Default setting from the factory





MANUALLY PROGRAMMING AE-2 ESC [size=10]09-2012[/size]







TECH ARTICLE


Amusons nous, il n'y a pas d'âge pour se faire plaisir...

et ceux qui ne comprennent pas, Bah......Alors on ne perd rien!

Avec ce que je sais, on fait un livre...avec ce que je ne sais pas, une bibliothèque...(A.LAILLIER)


https://www.rc-scale-trial.net/t7967-nouveau-projet-berliet-t-100 clin
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